Om boken:
Handbok i marknadsföring för småföretag som har begränsade resurser och därför kräver snabb "pay-back" på marknadsföringspengarna. Här handlar det mer om att sälja än att bygga varumärke.
Boken visar hur du skapar en marknadsplan och hur du sedan konkret utformar marknadsaktiviteterna, exempelvis säljbrev, e-postreklam, annonser, webbutik, pressmeddelanden, mm. Den behandlar både traditionell marknadsföring och modernare marknadsföring i digitala medier.
Du får många konkreta råd, men också inspiration till egna idéer.
-
Marknadsstrategier och marknadsplan
-
Att skriva säljbrev
-
Säljande annonser
-
Webbutik
-
Sociala medier
-
Direktreklam
-
Internetmarknadsföring
-
E-postmarknadsföring
-
Telemarketing och telefonförsäljning
-
En bra hemsida
-
Mässor
-
Bygga nätverk
-
Marknadsplan
-
Kundvård
-
Företagets profil och position
-
Intern marknadsföring
-
Skatteregler – sponsring, representation mm
-
Tillåtet och otillåtet i marknadsföringen