MIssa inte nästa avsnitt »
Just nu får du 20 % rabatt på alla onlinekurser! Gäller t o m 2 maj.
Ett redovisningsbegrepp som innebär att anläggningstillgångar ska skrivas av (se avskrivning) över den ekonomiska livslängden efter en systematisk plan som fastställs vid anskaffningstidpunkten. På så sätt fördelas anskaffningsutgiften för tillgången över dess användningstid i företaget.
Avskrivningsplanen kan göras efter olika utgångspunkter, exempelvis tekniska eller juridiska förhållanden, men den ska avse den ekonomiska livslängden.
Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan mer än 35 år förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.
Vi sammanfattar de viktigaste nyheterna inom skatte-, redovisnings-, juridik- och personalområdet – och förklarar hur de påverkar dig och ditt företag.
Björn Lundén AB | Box 84 | 824 65 Näsviken | 0650-54 14 00 | info@bjornlunden.se | orgnr: 556293-9982