Nyheter och finesser i våra webbtjänster

Under våren har vi släppt en mängd nya funktioner och förbättringar i våra webbtjänster. Här får du koll på alla nyheter och hur tjänsterna kan underlätta administrationen för både dig som företagare och din redovisningsbyrå. 

2021-06-15

De största nyheterna

  • I Bank & betalning har du nu möjlighet att se ditt dagsaktuella banksaldo. Via en koppling mot Skatteverket kan du även se ditt skattesaldo. En annan nyhet är att du får en notifiering om en skickad betalning avvisas hos banken.
  • Möjlighet till chatt även på kvitton och andra uppladdade underlag. En annan användbar funktion är att uppladdade dokument nu kan redigeras eller tas bort i efterhand.
  • I webbfaktureringen har vi lagt till funktionalitet för ROT- och RUT-hantering på kundfakturor. Du kan också skicka påminnelser på förfallna kundfakturor och själv bestämma vilken påminnelseavgift som ska gälla.  

Här nedan kan du se alla andra nya funktioner och förbättringar.  

Bank & betalning
  • Utökad information i tabeller och detaljvyer
    Vi har lagt till mer matnyttig information för användaren, exempelvis bg/pg, kommentarer och fakturanummer.  
  • Utökade kontroller – betaldatum och belopp
    Vi har lagt till fler kontroller för att betalningar som skickas ska bli rätt hanterade på banken.
Dokument
  • Möjlighet att dra och släppa dokument för att ladda upp
    I stället för att klicka på "Ladda upp dokument" kan du nu dra och släppa ett dokument i dokumentvyn.
Ekonomiöversikten
  • Möjlighet att se banksaldo
    Om du har en bankkoppling kan du se ditt banksaldo i Ekonomiöversikten (visas även i Bank & betalning).  
  • Möjlighet att se saldo på skattekonto
    Med en koppling till Skatteverket kan du se saldot på ditt skattekonto (visas även i Bank & betalning).
Fakturering
  • Möjlighet att ändra artikel utan att ta bort fakturaraden
    I stället för att behöva ta bort en artikelrad och sedan lägga till en ny, kan du nu smidigt byta artikel via de tre prickarna i fakturaregistreringen.
  • Visa det egna företagsnamnet i mejl till kunderna
     Ditt eget företagsnamn visas som avsändare på de kundfakturor som skickas via e-post direkt från systemet.
  • Möjlighet att lägga till ett extra adressfält
    Du kan nu lägga till en andra postadress på dina kunder.
Övriga förbättringar
  • Uppsnabbade och mer stilrena listor
    Alla listor i systemet har både snabbats upp och blivit mer stilrena. Dessutom är ytterligare funktionalitet på gång, som t ex fler filtreringsmöjligheter.
  • Designförbättringar på sidan för inställningar
    Fler och fler inställningar byggs in i programmet, vi har därför gjort en del designförbättringar på inställningssidan.  
  • Smidigare inställningsmöjligheter för tolkning och e-postportal
    Om du har administrationsrättighet går det nu att göra inställningar för tolkning och e-postportal.
  • Möjlighet att få mejlnotis om ohanterade underlag
    Om du har administrationsrättighet kan du lägga till en e-postadress och få en mejlnotis när det finns underlag att hantera.
  • Möjlighet att ta bort användare i inställningarna
    Om du har administrationsrättighet finns möjlighet att ta bort en användare som inte längre ska vara med i företaget.
  • Förbättrad upplevelse i mobil och app
    Vi har jobbat vidare med mobil- och appupplevelsen för att både snabba upp och för att bygga in fler appbeteenden i mobilvyerna.