Välkommen till Redovisningsdagen på distans – en dag fylld av nyheter inom redo­vis­nings­om­rådet. Vi går igenom nya regler, nyheter från Bok­förings­nämn­den, nya rätts­fall och uttal­anden från Skatte­verket samt fördjupar oss inom aktuella frå­gor. Detta är väl inves­terad tid för alla som ar­betar med redo­vis­ning och vill ligga i fram­kant.

Välj kurstillfälle:

DATUM
PLATS
TID
PRIS
09:30 - 15:30
2 990:- PLATSER FINNS!

Redovisningsdagen 2021 - distanskurs

Deltagare

Deltagarens uppgifter

Om kursen:

Välkommen till en dag fylld av nyheter inom redo­vis­nings­om­rådet. Vi går igenom nya regler, nyheter från Bok­förings­nämn­den, nya rätts­fall och uttal­anden från Skatte­verket samt fördjupar oss inom aktuella frå­gor. Detta är väl inves­terad tid för alla som ar­betar med redo­vis­ning och vill ligga i fram­kant.

Redovisningsdagen genomförs som en livesändning via videolänk. Det är som att redovisningsträffen och kursledarna kommer hem till dig och innebär att du kan uppdatera dig utan att behöva lämna arbetet eller hemmet. Du behöver inte ladda ner eller installera något program utan det är bara att följa en länk för att ansluta till redovisningsträffen.

Vid kursstart blir du varmt mottagen och får hjälp att komma igång. Du har sedan full interaktion med kursledarna under hela kursen. Du kan ställa frågor och får tillgång till kursmaterial, precis som på våra vanliga redovisningsdagar.

Kursinnehåll
  • Redovisningsnyheterna för 2021 med fördjupning inom särskilt intressanta områden
  • Aktuellt från Bokföringsnämnden och Skatteverket
  • Praktiska redovisningsfrågor

Målgrupp

Redovisningsdagen vänder sig till dig som arbetar med redovisning, t ex på redovisnings- eller revisionsbyrå eller med ekonomin på ett företag, eller är intresserad företagare.

Kursledare

Kursledare är Sven-Inge Danielsson, Anette Broberg och Lena Sörell.

Förkunskaper

För att tillgodogöra dig kursen på bästa sätt bör du ha grundläggande kunskaper på redovisningsområdet.

Kursavgift

Kursavgift 2 990 kr + moms. I kursavgiften ingår kursdokumentation.

Läs också om Skattedagen 2021 och Momsdagen 2021.

Utbildningstimmar

5 timmar (redovisning)

Kurslängd

Heldag

Bekräftelse

En bekräftelse mejlas till dig i samband med din anmälan. Du får en andra bekräftelse/kallelse cirka 30 dagar före kursstart.  

Fakturering

Kursavgiften faktureras vid bokningstillfället. Du får en pdf-faktura till den mejladress du angivit.

Generösa avboknings- och ombokningsregler

Du kan kostnadsfritt avboka kursen fram till 5 dagar före kurstillfället.

Vid avbokning senare än 5 dagar före kurstillfället återbetalas inte kursavgiften men du blir erbjuden plats vid ett annat tillfälle.

Omdömen

    Hej, jag är besviken på innehållet, halva kursen handlade om coronastöden, nedsänkta arb giv avg och sjuklön och hur man skulle bokföra dessa...ina nyheter togs upp utan corona matades på. Trodde att vi skulle få reda på nya gränsvärden bla och vad som är på ingång.

    Svara| 
     | | | |::1

    Kursen var bra och givande. Jag förstår att det få vara så just nu, men en kurs i lokal är bättre. Att träffa kollegor och kunna ställa frågor direkt och föra en diskussion ger mer dynamik samt att man kan ta del av kollegornas erfarenhet. Vi få hoppas på bättre tider 2021.

    Svara| 
     | | | |::1

    Kursen var bra, kursledarna var riktigt bra.

    Svara| 
     | | | |::1

    Både kursinnehållet och kursledarna var bra och informativt och inspirerande precis som vanligt! Men föredrar ändå fysisk träff i kurslokal framför web-alternativet, då det ger en annan dynamik och möjlighet att ställa följdfrågor och att kommunicera med och lära av andra kursdeltagares kunskaper och erfarenheter. Vi får hoppas på att detta åter blir möjligt att genomföra inom inte alltför lång framtid!

    Svara| 
     | | | |::1

    Bra kurs. Intressant att ta del av det som gäller i nuläget för företagen nu i Coronatid. Bra föreläsare och fantastisk bra att kunna sitta hemma och lyssna på detta - nätet fungerade perfekt under hela dagen.

    Svara| 
     | | | |::1
    ahn

    Jag hoppas att du fick några bra tips och nyheter under dagen. Coronapandemin är något som har drabbat många företag hårt och att ta upp hur stöden ska periodiseras och vilken information som ska lämnas i årsredovisningen angående coronas effekt på företaget känns därför naturligt. Det är något som berör många och vi vet av erfarenhet att många är osäkra hur de ska hantera detta i årsredovisningarna. När det gäller kommande ändringar för mikroföretag och ändringar i bokföringslagen sitter just nu en utredare och tittar på detta och något resultat har ännu inte presenterats. Mvh/Anette på Björn Lundén AB

    Svara| 
     | | | |::1

Vanliga Frågor!

  • Vad behöver jag för att ansluta till kursen? 

    Du behöver en dator, surfplatta eller mobil med internetanslutning samt hörlurar eller högtalare, mikrofon och gärna kamera. Våra distanskurser sker live via det digitala verktyget Zoom, som är helt kostnadsfritt att använda för dig som kursdeltagare. Vid kursens början får du hjälp av oss att komma igång

    Testa gärna innan visningen att du hör ljud genom att starta t ex ett youtube-klipp. Vi rekommenderar webbläsaren Chrome. 

  • Kan jag interagera med kursledarna och övriga deltagare under kursens gång? 

    Ja, du har full interaktion med kursledarna och de andra kursdeltagarna under hela kursen. Du kan kommunicera via din mikrofon eller skriftligt via chatt.

  • Kommer jag att få något material eller någon dokumentation efter kursen? 

    Vi mejlar ut allt kursmaterial som du ska använda under kursen i god tid innan kursstart. I vissa distanskurser ingår det även en e-bok.

  • Hur ser avbeställningsvillkoren ut?   

    Du kan kostnadsfritt avboka distanskurser fram till 5 dagar före kurstillfället.  Vid avbokning senare än 5 dagar före kurstillfället återbetalas inte kursavgiften men du blir erbjuden plats vid ett annat tillfälle. 

  • Om jag har fler frågor, vem ska jag kontakta?  

    Har du fler frågor kan du kontakta oss på 0650–541400 eller kurs@bjornlunden.se

Vill du ha hjälp att välja kurs?

Fyll i dina uppgifter eller ring oss på 0650-54 14 00, så kontaktar vi dig!