Om Bjorn Lunden / Pressrum / Sanoma

Björn Lundén utökar sitt samarbete med Sanoma Utbildning och gör onlinekurser av den populära Rättserien, med flaggskeppet Redovisa Rätt. Samarbetet innefattar även bredare onlinekurser som passar för den vanliga företagaren.

Publicerad: 2019-04-04

I vår utökar Björn Lundén sitt samarbete med Sanoma Utbildning som ligger bakom den populära Rättserien, med flaggskeppet Redovisa Rätt. Inom kort erbjuder man tillsammans onlinekurser som bygger på böckerna i Rättserien samt några andra utvalda titlar, bland annat GDPR.

– Det känns jättekul att vi nu tar nästa steg i vår satsning på webbkurser tillsammans med en så stark aktör som Sanoma Utbildning. Vi är övertygade om att det här kommer att falla väl ut då vi kombinerar vår erfarenhet av kursproduktion med Sanomas kompetens inom de aktuella ämnesområdena. Kursledare är författarna till Rättserien, så du kan vara säker på att du får bästa möjliga vägledning genom kursen, säger Ulf Bokelund Svensson, vd på Björn Lundén.

Först ut är en handfull spännande skattekurser som bygger på boken Rätt Skatt. Kurserna vänder sig i första hand till redovisnings- och skattekonsulter som vill vässa sina kunskaper inom ett mer nischat område. Samarbetet kommer även innefatta bredare onlinekurser som passar för den vanliga företagaren. Ett exempel är Dataskyddsförordningen GDPR som vänder sig till alla företag som hanterar personuppgifter.

Onlinekurserna går att läsa i dator, platta eller mobil. Deltagaren bestämmer själv plats och tidpunkt.

– Att gå en onlinekurs är det nya sättet att ta till sig nya kunskaper eller hålla sig uppdaterad. Det är extremt tids- och kostnadseffektivt i och med att du slipper kostnader för resa och logi, förklarar Ulf Bokelund Svensson.

Här hittar du kurserna »

Björn Lundén Information är ett kunskaps- och programvaruföretag som i mer än 30 år förenklat vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och anställda.

Sanoma Utbildning startade 1993 och är ett av Sveriges ledande läromedelsförlag. Förlaget har en utgivning som sträcker sig från förskola till högskola och näringsliv.