Kan jag få hjälp med att flytta över bokföringsdata från BLA Start till BL Easy?
Svar: Flytten av bokföringsdata gör du enkelt själv genom att följa stegen i den guide som vi länkar till ovan. Stöter du på problem är du välkommen att kontakta vår support.
____
Kommer jag åt bokföringsdata efter att mitt avtal gått ut?
Svar: När ditt avtal gått ut har du inte längre tillgång till dina företagsdata i molnet, även om du fortsatt har programmet installerat. Vi lagrar databasen i 90 dagar efter avtalets utgång innan den tas bort från våra servrar. Vill du säkra din bokföring bör du exportera en SIE-fil innan avtalet upphör. Här en guide för export av SIE-fil.
___
Varför kommer BLA Start inte att finnas kvar?
Svar: För att kunna fortsätta vara konkurrenskraftiga behöver vi förnya våra programvaror. BLA Start är inte en programvara som kommer att vara gångbar i framtiden.
___
Vad har jag för alternativ till BLA Start?
Svar: Vi erbjuder de webbaserade bokföringsprogrammen BL Easy (bokföring) och BL Total (bokföring, fakturering, betalningar mm).
___
Passar BL Easy för mig som har redovisningsbyrå?
Svar: Nej, om du driver en redovisningsbyrå ska du kontakta för att byta till vår byrålösning BL Byrå.
___
När kommer BLA Start att sluta fungera?
Svar: BLA Start kommer sluta uppdateras och underhållas helt 2026-01-30.
___
Har BL Easy samma funktionalitet som BLA Start?
Svar: Det är två olika program så funktionerna skiljer sig åt. Grundfunktionaliteten bokföring är dock motsvarande.
___
Är BL Easy och BL Total webbaserade program?
Svar: Ja.
___
Påverkar nedstängningen av BLA Start något av mina andra program från Bjorn Lunden?
Svar: Nej, det påverkar inte något av dina andra program.
___
Vad kommer det att kosta att byta till något av era nya bokföringsprogram?
Svar: Det beror på vilket program du behöver. Se priser för de båda programmen via länkarna i svaret på frågan "Vad har jag för alternativ till BLA Start?" ovan.
___
Finns det support för den nya lösningen?
Svar: Ja, du har tillgång till programsupport via chatt under kontorstid. I våra användarstöd kan du själv hitta svar på dina frågor, antingen genom att ställa en fråga i vårt forum och få den besvarad av våra supportörer eller genom att söka bland redan besvarade frågor. Du hittar även instruktiva filmade guider och textguider som förklarar olika programfunktioner.
___
Jag har redan avslutat BLA Start. Behöver jag göra någonting?
Svar: Nej, om du har avslutat BLA Start behöver du inte göra någonting.