Vanliga Frågor!

  • Hur ofta får man nyhetsmejl?

    Du får ett mail ca en gång i veckan med de senaste nyheterna. 

  • Skriver ni bara om nyheter?

    Nej, du hittar även intressanta artiklar om ämnen som kan vara aktuella utan att vara nyheter. Du har också tillgång till en faktabank med genomgångar av gällande regler och belopp inom en mängd viktiga områden.

  • Vänder sig BL Knowledge enbart till redovisningskonsulter och revisorer?

    Nej, BL Knowledge är en suverän nyhetstjänst även för dig som jobbar med löne- och personaladministration och vill hålla dig uppdaterad kring socialavgifter, traktamenten, arbetsrätt, osv.

  • Hur ställer man en fråga till Frågeservice?

    När du har aktiverat tjänsten Frågeservice Bas (via en länk som du får från oss) fyller du i din fråga i ett formulär. Du får även förslag på svar när du skriver din fråga. Om du inte får något svar som stämmer på din fråga klickar du på Skicka och då skickas frågan till våra experter på Frågeservice. När vi har svarat på frågan får du ett mail med en länk. Vill du även kunna ringa Frågeservice väljer du tjänsten Frågeservice Premium.

  • Hur snabbt får jag svar när jag ringer till Frågeservice?

    Oftast kommer du fram direkt, men det händer att du får vänta i telefonkö. Om du vill kan du välja att bli uppringd av oss samtidigt som du behåller din plats i kön.

  • Kan jag få hjälp med beräkningar av t ex semester eller utdelningsutrymme i Frågeservice?

    Vi hjälper inte till med beräkningar eller utredningar, men svarar på faktafrågor så att du själv kan göra beräkningarna. 

  • Kan jag få svar på frågor om t ex moms vid EU-handel och import? 

    Självklart!