Läs mer
Boka en demo »
Med BL Leverantör registrerar du snabbt dina leverantörsfakturor och betalningar. Du skapar enkelt en betalfil som du kan skicka till plusgirot eller bankgirot för bevakning eller betalning. Du har möjlighet att till en låg kostnad lägga till automatiserad fakturatolkning, e-postportal samt hantera inkommande e-fakturor.
Mer än 20 års erfarenhet av byråanpassade programlösningar
All utveckling sker i nära samarbete med våra byråanvändare
Koppla ditt program till andra system och automatisera rutinarbetet
Programsupport från medarbetare som kan både programvara och redovisning
FUNKTIONER I BLA LEVERANTÖR
Med ett uppdaterat leverantörsregister sköter du leverantörsbetalningarna snabbt och effektivt. I registret lägger du in alla uppgifter om leverantörerna.
Leverantörsreskontran hjälper dig att hålla ordning på leverantörsfakturorna. Du gör snabbt och enkelt en kontroll av reskontra per leverantör där du ser aktuell status och tidigare inköp.
När du registrerar leverantörsfakturor och betalningar kan programmet skapa filer som sedan kan skickas via internet för bevakning och betalning.
Med kassaflödesanalysen kan du på ett enkelt sätt se hur stora företagets utbetalningar förväntas bli under ett valt tidsintervall. Ett bra kontrollverktyg för att undvika obehagliga överraskningar.
Med extrafunktionen E-fakturering kan du ta emot e-fakturor direkt i systemet. Ett enklare och effektivare sätt att hantera företagets inkommande fakturor.
Programmet kan hantera både internt skannade leverantörsfakturor och import från externa fakturaskanningssystem.
Se fler funktioner »
I vårt leverantörsprogram ingår riktig programsupport. Inte från någon robot eller inhyrd helpdesk. Nej, hos oss får du snabb och personlig hjälp på telefon av supportmedarbetare med stor kompetens när det gäller både program- och redovisningsfrågor. En unik trygghet för dig som användare.
Ladda ner en demo »
All din information lagras på en server placerad i en säker datahall med bevakning dygnet runt. Dina företagsdata är därför bättre skyddade med vår molnlösning än om du haft dem i din dator på kontoret eller hemma. Lagring av 2 GB data (motsvarar ca 4 000 pdf-fakturor) ingår. Vill du ha mer lagringsutrymme än 2 GB beställer du extra utrymme upp till 100 GB.
Du behöver inte själv tänka på att göra säkerhetskopior av ditt arbete. Dina data säkerhetskopieras automatiskt var fjärde timme. Dagliga kopior sparas en månad bakåt i tiden.
E-fakturor i formatet svefaktura 1.0 visas på samma sätt som internt skannade leverantörsfakturor vid registrering, men du behöver inte själv skriva in uppgifterna utan dessa hämtas automatiskt ifrån e-fakturan. Även nya leverantörer läggs upp automatiskt utifrån informationerna i e-fakturan.
Den här funktionen använder du för att på ett enkelt sätt se hur stora företagets utbetalningar förväntas bli under ett valt tidsintervall. Ett bra kontrollverktyg för att undvika obehagliga överraskningar. Har du faktureringsprogrammet ser du även förväntade kundinbetalningar.
Du kan skriva ut en rapport som visar vilka fakturabelopp som förfaller framåt i tiden summerat på valda datumintervall.
När du registrerar leverantörsfakturor och betalningar kan programmet skapa filer som sedan kan skickas via internet för bevakning och betalning.Programmet har stöd för följande betalfilsformat:ISO 20022, LB-fil till bank (LB), Plusgirots Fakturabetalningsservice (FS), Nordea Corporate File Payments (9CFP PO3).
Om du har skickat betalningar för bevakning till bank- eller plusgirot kan du sedan återrapportera att betalningarna har gjorts.
När du registrerar leverantörsfakturor och inbetalningar får du automatiskt ut underlag för bokföring. Om du vill kan leverantörsprogrammet automatiskt registrera verifikationer i bokföringsprogrammet.
Med extrafunktionen E-fakturering kan du ta emot e-fakturor direkt i systemet. Ett enklare och effektivare sätt att hantera företagets inkommande fakturor. Du aktiverar tjänsten inne i programmet. Användande av E-fakturering debiteras transaktionsvis i efterskott, månadsvis. Priset är 3,50 kr per inkommande faktura.
Många företag vill godkänna sina motparter innan det går att skicka eller ta emot e-fakturor till/från dem. Detta går att göra med hjälp av funktionen för inbjudningar. I en lista markerar du de kunder eller leverantörer du vill bjuda in. De som inte redan har inställningen att de föredrar e-faktura får en inbjudan skickad till sig med e-post. Om motparten accepterar upprättas kopplingen och det är därefter bara att köra igång.
Se hur du enkelt effektivserar ditt arbete »
Läs mer »
Läs mer om hur du enkelt gör ditt byte »
Kan vi vara flera användare samtidigt?
Flera användare kan samtidigt och från olika platser vara uppkopplade mot samma företagsdatabas. Det kan t ex vara två personer som jobbar med bokföringen på samma företag men sitter på olika platser eller en redovisningsbyrå som låter kunder sköta sin fakturering direkt i programmet.
Vad ingår i programsupporten?
Programsupport ingår när du väljer ett program från oss. Du får snabb och personlig hjälp på telefon av supportmedarbetare med stor kompetens när det gäller programfrågor. Utöver den direkta programsupporten har du tillgång till vårt kundforum där du kan ställa frågor samt söka svar på dina frågor. Du hittar även mängder av filmade guider och textguider som förklarar olika programfunktioner.
Fungerar programmet på Mac?
BL Administration är ett Windows-baserat program men fungerar utmärkt att installera på en Mac-dator förutsatt att du även har Windows på den. Detta kan man lösa på lite olika sätt. Läs mer om detta t ex här: https://macworld.idg.se/2.1038/1.413058/sa-kor-du-windows-pa-din-mac
Kan jag jobba från flera datorer?
Ja, dina företagsuppgifter sparas i en databas på internet. De uppenbara fördelarna är att du får en ökad åtkomst genom att du når dina data från olika platser och datorer.
Har jag öppet köp?
Ja, vid köp av program har du alltid 30 dagars öppet köp. Det betyder att du har god tid på dig att bestämma dig, och att känna att du valt rätt program.
Kan jag automatisera leverantörsfakturahanteringen?
Ja, genom att slå på automatiken i leverantörsfakturaflödet kan du låta fakturorna ankomstregistreras automatiskt utifrån registrerings- och konteringsförslaget från fakturatolkningen. På så sätt kommer fakturorna först ut till attestanten, som med behörighet för Bank & betalning också kan betala dessa.
Läs mer om våra integratörer »
Ring oss på 0650-54 14 00 eller fyll i din uppgifter, så kontaktar vi dig!
Vi sammanfattar de viktigaste nyheterna inom skatte-, redovisnings- och personalområdet – och förklarar hur de påverkar dig och ditt företag.
Ring:
Mejla:
Bjorn Lunden | Kastellvägen 21 | 824 55 Hudiksvall | 0650-54 14 00 | info.se@bjornlunden.com | orgnr: 556293-9982