Prova gratis!
Plus-paketet
– jobba automatiserat och med AI-stöd för din rådgivning
Med Plus-paketet får byrån in digitala underlag från kunderna och kan automatisera den tidsödande hanteringen av kvitton, leverantörsfakturor och betalningar. Samtidigt får kunden en bättre upplevelse genom smidiga funktioner för fakturering, kvittohantering och återrapportering i mobil eller webb.
I Plus-paketet ingår även vårt Rådgivarverktyg som skapar helt nya förutsättningar för dig som redovisningskonsult i din rådgivarroll. Med bara ett knapptryck får du fram ett komplett, realtidsbaserat rådgivningsunderlag – utan att behöva leta i pärmar, excelfiler mm.
229:-/mån
Jag vill veta mer, kontakta mig!
En unik fördel med vår webbfakturering är att byrån och kunden jobbar mot samma källa och med direkt synk. I samma ögonblick som kunden skickar en faktura dyker den upp i byråns BL Administration. Och när byrån t ex markerar en faktura som betald ser kunden direkt i kundreskontran att den är betald.
Fakturering ingår i samtliga våra tre prisvärda paket för effektiv samverkan mellan redovisningsbyrå och kund.
Ord.pris 89:- /mån/anv och företag
Med Ekonomiöversikten får företaget återrapportering direkt i mobilen i form av pedagogiska grafer och diagram som ger en tydlig överblick över företagets ekonomi och utveckling. Förutom grafer och diagram visas även företagets viktigaste nyckeltal. Det går lika bra att läsa ekonomiöversikten i datorn eller på surfplattan om kunden föredrar det.
Ni slipper manuella överföringar och exporter – alla uppgifter hämtas automatiskt i realtid från BL Administration till ekonomiöversikten.
Ord.pris 29:- /mån/anv och företag
Med vår kvittohantering underlättas arbetet i båda ändar – det är smidigt för den som ska lämna kvittot och lika smidigt för den som ska ta emot kvittot för registrering och bokföring.
Kvittohanteringen sköter kunden med Björn Lundén-appen där kunden även når flertalet andra funktioner bland webbtjänsterna.
Ord.pris 59:- /mån/anv och företag
Via e-postportalen kan kundföretagets leverantörer skicka pdf-fakturor direkt till byråns BL Administration. Fakturan finns sedan för behandling eller tolkning i programmet. Du slipper jobba parallellt med e-postprogrammet, spara ner och flytta filer och kan istället börja jobba direkt med fakturorna i programmet. Det sparar tid och minimerar risken för att leverantörsfakturor blir liggande.
Har du även tjänsten Tolkning går fakturan automatiskt vidare för tolkning och registrering.
En annan möjlighet är att du skannar eller fotar pappersfakturor och mejlar dem direkt in i BL Administration via e-postportalen.
Ord.pris 29:- /mån/företag
Med Tolkning slipper du manuell hantering av kvitton och leverantörsfakturor. Dina kvitton och leverantörsfakturor skickas till en robot som lär sig att tolka dina dokument och ger dig ett konteringsförslag. För varje tolkning och justering blir robotens konteringsförslag allt mer precisa och efter en tid är träffsäkerheten i det närmaste hundraprocentig.
Tolkningen tar max 60 sekunder – oberoende av mängden fakturor som ska tolkas – vilket innebär en rejäl tids- och kostnadsbesparing för alla företag som hanterar mer än ett fåtal kvitton och leverantörsfakturor.
Som ny användare av tolkningstjänsten går det snabbt att komma igång. Roboten utnyttjar kunskaper från andra robotar i systemet och kan på så vis ge dig snabb hjälp genom förifyllda basuppgifter som leverantör, datum, totalbelopp, moms, osv – redan från början.
Vi tror dock att du som bokför vill behålla full kontroll över valet av kostnadskonton, så det överlåter roboten till dig att bestämma.
Ord.pris 39:- /mån/företag
Med Attest har byrån god överblick över fakturans väg och kan bland annat se om fakturan godkänts, avvisats eller vidarebefordrats av attestanten.
Om kundföretaget har leverantörsfakturor som ska godkännas av flera personer kan du på ett enkelt sätt lägga upp olika attestkedjor. Du kan även koppla en attestant till en viss leverantör.
Den smarta meddelandefunktionen gör det möjligt att kommunicera i direkt anslutning till ett kvitto eller en leverantörsfaktura, vilket skapar en effektiv dialog mellan t ex byrå och kund.
Attestfunktionen når kunden på webben eller i Björn Lundén-appen.
Ord.pris 39:- /mån/anv och företag
Att sköta och stämma av inbetalningar, utbetalningar och andra händelser på företagets bankkonto är ett tidskrävande och rutinmässigt arbete som med fördel kan automatiseras. Med våra bankkopplingar i BL Administration och i våra webbtjänster kan du automatisera hela flödet för inbetalningar, utbetalningar och avstämningar.
Det enda du behöver göra är att bekräfta, så blir fakturorna markerade som betalda i reskontran och bokförda. Genom ett automatiserat betalningsflöde sparar du tid och får samtidigt större kontroll.
Rådgivarverktyget är utvecklat med hjälp av senaste teknik och kraftfull Artificiell Intelligens (AI) som i realtid strukturerar redovisningsdata och återkopplar till dig som användare. Till detta har vi adderat våra experters samlade kunskap och erfarenhet av redovisning och företagande. Resultatet är att du kan ta fram individuella, relevanta och uppdaterade underlag för rådgivningen i dina kundföretag.
Med Rådgivarverktyget får du en gedigen rådgivarrapport att utgå från vid dina kundmöten och som kunden kan få med sig. Rådgivarrapporten visar bland annat hur kundföretaget ligger till jämfört med andra företag i branschen och hur de viktigaste nyckeltalen utvecklar sig. Du styr över vilket innehåll du vill generera till rapporten och som du vill att kunden ska ta del av.
Men även mellan kundmötena – ja, faktiskt i varje ögonblick – håller Rådgivarverktyget full koll på vad som händer i dina kundföretag och uppmärksammar dig i realtid på viktiga händelser som rör kundföretag och ägarna.
Ord.pris 79:- /mån/företag
Den allra bästa upplevelsen av webbtjänsterna får kundföretaget med Björn Lundén-appen där alla funktioner kan nås. Den är kostnadsfri att ladda ner. Appen ger kunden bra överblick och innehåller en del extra funktionalitet, t ex push-notiser när det finns fakturor att godkänna samt möjligheten att fota kvitton och andra underlag.
Hur kommer jag igång?
Aktivering av webbtjänsterna för valt företag görs av redovisningsbyrån under menyn Tilläggstjänster i BL Administration. Företagaren loggar in till webbtjänsten via Björn Lundén appen eller app.bjornlunden.se på webben.
Är det full synk mellan webbtjänsterna på app.bjornlunden.se och BL Administration?
Ja, det är samma databas och därmed 100 % synkat. Det innebär t ex att byrån kan se allt som användaren ser och att uppgifterna hamnar i BL Administration.
Hanterar faktureringen Rot och Rut?
Ja, från kvartal 4 kommer faktureringen att stödja Rot/Rut (som en tilläggstjänst).
Kan jag sälja mina kundfakturor direkt i tjänsten?
Ja, du kan sälja fakturor direkt i fakturaregistreringen.
Visas kundens siffror i realtid eller efter månadens slut?
Du väljer själv under ”Inställningar” om du vill se kundens siffror i realtid eller enbart stängda perioder.
Kan användaren själv lägga in betalsätt?
Ja, förvalt finns tre alternativ: Företagskort, Utlägg, Kreditkort. Administratören har även möjlighet att skräddarsy betalkonto för kunden under ”Inställningar”.
Kan jag fota andra underlag än kvitton?
Ja, du kan fota både kvitton och leverantörsfakturor.
Kan man vara flera personer i ett attestflöde?
Ja, du kan enkelt lägga upp ett attestflöde med flera personer samt attestordning.
Kan byrå och kund kommunicera med varandra i anslutning till attesten?
Ja, det finns en meddelandefunktion där ni kan kommunicera i direkt anslutning till den aktuella attesteringen.
Vilka banker finns det koppling till?
Idag finns kopplingar mot Swedbank (och Sparbankerna), SEB, Handelsbanken, Nordea.
Fyll i dina uppgifter eller ring oss på 0650-54 14 00, så hjälper vi dig!
Vi sammanfattar de viktigaste nyheterna inom skatte-, redovisnings-, juridik- och personalområdet – och förklarar hur de påverkar dig och ditt företag.
Ring:
Mejla:
Björn Lundén AB | Box 84 | 824 65 Näsviken | 0650-54 14 00 | info@bjornlunden.se | orgnr: 556293-9982