Planerad driftstörning på hemsidan idag 13 januari kl 17-18, vilket kan påverka inloggningen slut_demtill och nu går texten ända Mina sidor, nedladdning av filer mm. 

Vad vi menar med “Redovisningsbyråns bästa vän“ 

  Vår mission här på Björn Lundén är att på alla sätt vara redovisningsbyråns bästa vän. Det är så klart lätt att säga, men vad gör vi i praktiken för att uppfylla denna mission?   

Publicerad: 2020-08-28
Vi automatiserar mycket, men inte kundmötet där du möter riktiga människor med en genuin vilja att hjälpa på alla sätt.

När du kontaktar oss i ett support- eller annat ärende möter du alltid en människa med intentionen att hjälpa dig på bästa sätt. Och många byråkunder ringer gärna och bollar saker med supporten eller frågeservice, för att säkerställa att de tänkt rätt. Sedan satsar vi så klart även på andra typer av användarstöd – som forum, manualer och filmer – men den personliga hjälpen kompromissar vi inte med.

Vi hårdsatsar på spetsteknik, drivna utvecklare och supportkompetens för att kunna vara en ­långsiktigt attraktiv byråpartner.

Vi vidareutvecklar våra prisbelönta programvaror, såväl genom egna utvecklingsavdelningen som i samarbeten med extern spetskompetens, för att anpassa dem till de nästa-generations-krav vi tror både byråer och slutanvändare kommer ställa på oss. Det gäller allt från tjänster baserade på artificiell intelligens till skräddarsydda anpassningar i moln och webb samt integrationer av tjänster hos myndigheter och övriga aktörer.

Vi stödjer byråns val av affärsmodell – det ska verkligen vara möjligt för byrån att använda fasta priser till kunderna eftersom vi har fasta priser på våra tjänster till byrån

Vi förespråkar fastpris. Inte i alla lägen men som utgångspunkt och som antagligen den normala prismodellen gentemot de flesta kunderna på byrån. Fasta priser gillar kunderna – det ger trygghet och förutsebarhet. Och samma sak gäller förstås för byrån – man vet vilka intäkter som kommer, man kan ta betalt i förskott, man riskerar inte att utföra jobb utan att få betalt. Men om inte de tjänster som köps in till byrån har ett fast pris så är det väldigt svårt att själv jobba med fasta priser mot kunderna. Till skillnad från vissa av våra kollegor i programvarubranschen gör vi därför allt vi kan för att stödja möjligheten för din byrå att använda fasta priser. Detta gör vi genom att våra tjänster till din byrå i så stor utsträckning som möjligt har fasta priser. Inte pris per transaktion, inte pris beroende på volym, inte pris per styck – utan ett fast månadspris så att man vet månadskostnaden exakt och därmed exakt kan beräkna vilket fastpris byrån kan erbjuda sina kunder. Fast pris per månad oavsett antal och volym, oavsett om det gäller t ex hantering och tolkning av fakturor och kvitton eller om det gäller rådgivarverktyg med AI-stöd.

Vi ser till att redovisningsbyråerna har snabb och enkel tillgång till all aktuell kunskap som krävs av en modern rådgivare.

Genom våra nyhetstjänster, e-böcker, dokumentmallar, e-kurser, livekurser och vår frågeservicetjänst står du aldrig svarslös. Vi är byråns bästa vän när det verkligen gäller, när det är skarpt läge – inför eller under ett kundmöte, när svåra frågor har kommit in från en kund, när ett avtal eller en komplex transaktion behöver tolkas och redas ut.

Vi binder ihop kunskaper och system så att redovisningsbyråerna direkt i systemet ska få tillgång till de svar och de underlag som behövs för en högkvalitativ rådgivning.

Om skatt, moms, redovisning, personal, ekonomi och juridik förstås – rådgivningsstöd genom analysverktyg och artificiell intelligens (AI) som integrerats i våra system.

Vi prioriterar våra redovisningsbyråkunders ­önskemål i vår programutveckling.

Våra utvecklare finns nära användarna och sitter även i supporten mellan varven. På så vis får vi bra återkoppling och kan utveckla nya samt förbättra funktioner utifrån redovisningsbyråernas upplevelse och önskemål.

Vi är snabbt på bollen och anpassar våra program när det kommer nya lagar och nya tekniska krav ­eller möjligheter.

Vi håller oss alltid uppdaterade med nyheter och förslag inom ekonomi och skatt. Vi är därför alltid snabbt ute med nya funktioner och lösningar i programmen så byrån kan ­tillämpa nyheterna utan problem. Detta gäller både ­materiella (lagar och regelverk) och tekniska nyheter (nya tekniker för inlämning, mm).

Vi fokuserar vår programutveckling inte bara på att företagarna ska få enkla och snabba lösningar genom appar, webbtjänster osv utan lägger ännu mera resurser på nästa steg.

Nämligen när redovisningsbyrån genom sina program och verktyg ska samarbeta och kommunicera med företagaren. Vi satsar hårt på att göra användandet effektivt, överskådligt och effektivt hos redovisningsbyrån när företagaren fullgjort sin del, t ex genom att attestera kvitton och fakturor eller ­rapportera in löneunderlag. Redovisningsbyråns processer står i fokus för oss när vi utvecklar våra tjänster och vi lyssnar in hur man vill jobba, hur man kan effektivisera, hur man får god kontroll, etc. Vi fokuserar på hela processen, från första affärstransaktion hos företagaren ända in i kaklet, dvs ända fram till företagarens signering och inlämnandet av årsredovisningar och deklarationer till myndigheterna.

Vi tror på en stark framtid för redovisningsbyråerna.

Vi ser redovisningsbyrån som den kompetens företagen behöver för att driva verksamheten effektivt och lönsamt och som företagens kvalitetssäkrare av alla uppgifter som ska lämnas till myndigheterna.




Ulf Bokelund Svensson, VD Björn Lundén AB