Vanliga Frågor!

  • Kan jag automatisera leverantörsfakturahanteringen? 

    Ja, genom att slå på automatiken i leverantörsfakturaflödet kan du låta fakturorna ankomstregistreras automatiskt utifrån registrerings- och konteringsförslaget från fakturatolkningen. På så sätt kommer fakturorna först ut till attestanten, som med behörighet för Bank & betalning också kan betala dessa.  

  • Fungerar programmen i alla operativsystem?

    Programvarorna är Windowsbaserade, men går att köra på exempelvis en Mac om man installerar Windows på den.

  • Jag vill jobba digitalt och automatiserat med min redovisningsbyrå, är  BL Byrå ett bra alternativ då?  

     Ja, det är troligen det bästa alternativet på marknaden både för digital kundsamverkan och för byråns interna processer. Allt från smarta funktioner att koppla mot dina kunder till möjligheten att även kunna jobba digitalt med bokslut/årsredovisning och deklaration.  

  • Kan jag få in mina kunders underlag digitalt i alla program? 

    Med hjälp av e-postportalen och/eller våra tjänster i webb och app kan du smidigt få in underlag till leverantörsreskontran (leverantörsfakturor) och bokföringen (kvitton och annat). Även filer, tex bankfiler, kan läsas in och lagras digitalt.

  • Mina kunder vill göra vissa delar själva, vad har ni för alternativ för dem?  

    Dina kunder kan göra sin del av arbetet med våra tjänster i webb och app. Läs mer om möjligheterna här:  https://www.bjornlunden.se/program/kundsamverkan

  • Vad innehåller nyhetstjänsten?

    Med nyhetstjänsten BL Info Online får du alla viktiga nyheter beskrivna och kommenterade av våra skatte- och redovisningsexperter samt djupare fakta inom områdena skatt, redovisning och lön. Dessutom en rad praktiska verktyg som e-böcker och dokumentmallar.


Smarta integrationer till BL Byrå