Om Bjorn Lunden / Pressrum / Björn Lundén satsar internationellt och kastar prickarna

SaaS-bolaget Björn Lundén satsar nu internationellt under det nya varumärket Bjorn Lunden, som samlar koncernens bolag med verksamhet i Sverige, Danmark och Nederländerna. Det nya varumärket börjar rullas ut 21 mars.

Publicerad: 2024-03-21

– Björnen från Hälsingeskogarna ska ut i Europa. Efter strategiska förvärv av kompletterande kompetenser har vi nu en unik möjlighet att utmana branschens jättar för att ge fler små och medelstora företag lösningar som på riktigt automatiserar och förenklar deras vardag, menar Ulf Bokelund Svensson som är CEO för Bjorn Lunden.

Satsningen görs med målet att Bjorn Lunden ska bli en ledande leverantör av SaaS-lösningar för företag och redovisningsbyråer i nordvästra Europa. Med en utökad talangpool av kreativa hjärnor och drivna utvecklare kan Bjorn Lundens användare förvänta sig många spännande innovationer under de närmsta åren.

– Vi har påbörjat arbetet med en gemensam plattform för bokföring, fakturering och leverantörsbetalningar som kommer fungera lika bra oavsett om du arbetar på till exempel ett svenskt eller ett holländskt bolag, avslöjar Ulf Bokelund Svensson.

Det nya varumärket får också en uppdaterad grafisk profil och en ny logotyp, som signalerar enkelhet och för tankarna till bolagets skandinaviska rötter.

– Jag känner mig inspirerad av vår nya design och logga, som perfekt speglar balansen mellan vår starka pålitliga historia och en innovativ pulserande framtid, säger Ulf Bokelund Svensson.

Bjorn Lundens huvudkontor kommer även i fortsättningen att vara i Näsviken, Hälsingland. Även övriga svenska kontor (Hudiksvall, Ljusdal, Göteborg och Stockholm) blir kvar, liksom kontoren i Nederländerna (Rotterdam och Heemskerk) och Danmark (Roskilde). Bolagsgruppens struktur och ledningsfunktioner är oförändrade.

De varumärken som tillsammans utgör Bjorn Lunden är nederländska King Software, danska EazyProject och svenska Qbis, Timekeeper och Due Compliance.

1_Ulf_Loggan_2024.png
Om Bjorn Lunden

Bjorn Lunden är ett SaaS-företag baserat i nordvästra Europa, där sex välrenommerade varumärken med en gemensam passion för att automatisera finansiella processer har gått samman. Vi har en enkel övertygelse: varje företag förtjänar tillväxtmöjligheter. Vi är här för att göra det möjligt. Med en mission att uppmuntra entreprenörer genom smarta lösningar, underlätta tillväxt och minska administrativt krångel, strävar vi efter att stödja entreprenörskap och skapa positiv förändring i våra kunders liv.

Presskontakt:

Ulf Bokelund Svensson, CEO, tel: +46 70 444 90 43, e-post: ulf.svensson@bjornlunden.com

Malin Svanberg, CCO, tel: +46 70 831 51 55, e-post: malin.svanberg@bjornlunden.com