Vi har haft ett strömavbrott som för närvarande påverkar nedladdning av digitala produkter, programversioner, mm. Vi ber om ursäkt för detta och jobbar på att lösa problemet så fort vi kan!

Om Björn Lundén / Pressrum / Björn Lundén etablerar kontor i Hudiksvall

Björn Lundén AB bygger nya kontorslokaler vid havsfjärden i Hudiksvall med inflyttning sommaren 2022. Byggnaden blir i tre våningar med totalt 1 500 kvm lokalyta.

Publicerad:

Björn Lundén AB fortsätter växa och om företagets prognoser och planer slår in kommer man att växa snabbt och mycket de närmsta åren. Av företagets 120 anställda sitter i dag ca 100 på huvudkontoret i Näsviken och ett tjugotal på Ljusdalskontoret. I Näsviken har man byggt ut i etapper och har i stort sett uttömt möjligheterna att bygga ut ytterligare.

När företaget nu behöver nya kontorslokaler har man valt att tillsammans med två andra aktörer bygga en ny kontorsfastighet nedanför Köpmanberget i Hudiksvall. Många av Björn Lundéns anställda bor i Hudiksvall och företaget gör även bedömningen att möjligheten att jobba i ett nybyggt kontor vid Hudiksvallsfjärden med närhet till järnvägsstationen kan locka även pendlande medarbetare i framtiden.

– Vi är fantastiskt glada över den här möjligheten att vara med att bygga nya, fräscha kontorslokaler på bästa tänkbara plats i Hudiksvall, med havet utanför kontorsfönstren och med gångavstånd till centrum, säger Ulf Bokelund Svensson, VD på Björn Lundén AB.

Byggnaden blir i tre våningar med totalt 1 500 kvm lokalyta.

Byggstarten är planerad till försommaren 2021 och om allt går enligt plan kommer kontorslokalerna att vara inflyttningsklara sommaren 2022.

Ulf Bokelund Svensson, Björn Lundén AB, 0650-541400, ulf.svensson@bjornlunden.se