Om Bjorn Lunden / Pressrum / Björn Lundén etablerar kontor i Hudiksvall

Björn Lundén AB bygger nya kontorslokaler vid havsfjärden i Hudiksvall med inflyttning sommaren 2022. Byggnaden blir i tre våningar med totalt 1 500 kvm lokalyta.

Publicerad: 2021-04-09

Björn Lundén AB fortsätter växa och om företagets prognoser och planer slår in kommer man att växa snabbt och mycket de närmsta åren. Av företagets 120 anställda sitter i dag ca 100 på huvudkontoret i Näsviken och ett tjugotal på Ljusdalskontoret. I Näsviken har man byggt ut i etapper och har i stort sett uttömt möjligheterna att bygga ut ytterligare.

När företaget nu behöver nya kontorslokaler har man valt att tillsammans med två andra aktörer bygga en ny kontorsfastighet nedanför Köpmanberget i Hudiksvall. Många av Björn Lundéns anställda bor i Hudiksvall och företaget gör även bedömningen att möjligheten att jobba i ett nybyggt kontor vid Hudiksvallsfjärden med närhet till järnvägsstationen kan locka även pendlande medarbetare i framtiden.

– Vi är fantastiskt glada över den här möjligheten att vara med att bygga nya, fräscha kontorslokaler på bästa tänkbara plats i Hudiksvall, med havet utanför kontorsfönstren och med gångavstånd till centrum, säger Ulf Bokelund Svensson, VD på Björn Lundén AB.

Byggnaden blir i tre våningar med totalt 1 500 kvm lokalyta.

Byggstarten är planerad till försommaren 2021 och om allt går enligt plan kommer kontorslokalerna att vara inflyttningsklara sommaren 2022.

Ulf Bokelund Svensson, Björn Lundén AB, 0650-541400, ulf.svensson@bjornlunden.se