Om Bjorn Lunden / Pressrum / BL Finans

I samarbete med Capcito – som har bland annat SEB och Collector Bank i ryggen – kan nu Björn Lundén erbjuda sina kunder smidig finansiering direkt i ekonomisystemet. BL Finans, som tjänsten kallas, handlar om snabb men seriös finansiering för företag.

Publicerad: 2019-02-27

I samarbete med Capcito – som har bland annat SEB och Collector Bank i ryggen – kan nu Björn Lundén erbjuda sina kunder smidig finansiering direkt i ekonomisystemet. BL Finans, som tjänsten kallas, handlar om snabb men seriös finansiering för framförallt företag i snabb tillväxt men också andra företag som behöver överbrygga likviditetssvackor.

– Finansiering för företag är ofta både dyrt och krångligt, om nu företaget ens beviljas lån vilket inte alls är givet. Med BL Finans kan vi erbjuda enklare och schysstare finansiering utan limiter och dolda avgifter, säger Björn Lundéns VD Ulf Bokelund Svensson.

BL Finans handlar om så kallad datadriven rörelsefinansiering och har koppling till siffrorna i kundens redovisning. Med utgångspunkt i företagets försäljning och resultat görs en kreditbedömning i realtid.

– Det blir en mer rättvis och rättvisande bedömning när man tittar på dagsaktuella siffror. På det här viset behöver kunden inte boka möten med banken mm utan kan på bara några minuter få besked om låneutrymme direkt i sitt ekonomisystem, förklarar Ulf Bokelund Svensson.

Den nya finansieringstjänsten är integrerad i Björn Lundén stora ekonomisystem BL Administration som är ett av de ledande ekonomisystemen på marknaden.