Om Bjorn Lunden / Pressrum / Elsa Försäkring

Björn Lundén har inlett ett sam­arbete med Elsa Försäkring – ett innovativt analysföretag som bevakar och analyserar företags försäkringsbehov för att säkerställa att företaget alltid har rätt försäkringsskydd.

Publicerad: 2021-08-16

Som företagare är det viktigt att se över sina försäkringar regelbundet. En del saker går att förebygga, andra går att förbereda sig för. Om olyckan är framme är det väldigt viktigt att din försäkring är baserad på t ex korrekt omsättning, antal anställda, inventarier, etc. Annars kan det bli riktigt dyrt för dig som företagare.

Björn Lundén nya samarbetspartner Elsa Försäkring analyserar företagets redovisning och får på så vis indikationer om förändringar och avvikelser som kan påverka företagets försäkringssituation.

– Det största problemet är att företagen upptäcker att de är fel försäkrade först när det är för sent. Det är här vi har en viktig roll att spela, menar Mattias Carlsson som är vd för Elsa Försäkring.

Samarbetet med Elsa Försäkring är en del i Björn Lundéns satsning på att under namnet BL Finans erbjuda smarta och innovativa lösningar inom finans och kringliggande områden.

– Det känns bra att kunna erbjuda en riktigt intelligent försäkringstjänst till våra kunder. Elsa Försäkring är en nytänkare som använder befintliga data för att företaget inte ska vara vare sig underförsäkrat eller överförsäkrat – ett bra exempel på smart digitalisering, säger Ulf Bokelund Svensson, vd på Björn Lundén.

Björn Lundén är ett kunskaps- och programvaruföretag som sedan starten 1987 förenklar vardagen för små och medelstora företag. Främst genom att erbjuda moderna programlösningar, begriplig information och praktiska verktyg för att sköta företagets skatt och deklaration, redovisning, löner och personalfrågor.