Om webbinariet
Vilka skatteregler gäller för personalaktiviteter som konferenser, kickoffer, teambuilding osv med kostnader för resor, logi, mat och dryck, friskvård, nöjen och underhållning? Vilka kostnader är avdragsgilla? När blir det förmånsbeskattning för personalen? Får all ingående moms lyftas eller finns det begränsningar? Vilka regler och vilken rättspraxis finns kring kraven på innehåll, arbetstid och dokumentation? Gäller olika regler för småföretag och större arbetsgivare? Vad är skillnaden mellan interna möten och interna konferenser? Vad är definitionen av personalfest?
Ja, frågorna är många och ständigt aktuella. Rätt hanterade är skatte- och momsreglerna väldigt generösa när det gäller kickoffer och interna konferenser, men gör man fel kan det bli väldigt kostsamt med förmånsbeskattning eller nekade avdrag och nekade momslyft.
Under detta webbinarium går vi igenom de trixiga skatte- och momsreglerna och besvarar alla frågor kring kickoffer och interna konferenser.