Planerad driftstörning på hemsidan idag 13 januari kl 17-18, vilket kan påverka inloggningen slut_demtill och nu går texten ända Mina sidor, nedladdning av filer mm. 

Frågeservice – ett tryggt och användbart bollplank för Redeko 

  På redovisningsbyrån Redeko har man under många år använt Björn Lundéns tjänst Frågeservice för att få svar på sina frågor och funderingar om skatt, redovisning, personal och juridik.  

Publicerad: 2020-08-21

Redeko startade 2005 och var då tre företag som gick samman till ett. I dag har byrån, som håller till i Gävle, 14 anställda och hjälper cirka 400 kunder med redovisning, olika typer av administration och konsultation. Byrån har två delägare, Mona Ljung och Erika Byman. Mona började på Redeko 2006 och hade innan dess arbetat inom revisionsbranschen.
– Jag jobbade sex år som anställd på revisionsbyrå och drev egen revisions­byrå i tolv år, så nu blir jag väl kvar på Redeko i tjugofyra år, skrattar Mona.

Experthjälp vid knepiga frågor

På Redeko finns såväl auktoriserade redo­visningskonsulter som lönekonsulter. Mona berättar att man är ett väl sammansvetsat gäng där alla bidrar med just sina specialkunskaper. Men det finns så klart tillfällen då man kan bli osäker på vad som gäller och det är i de lägena som Mona och de andra medarbetarna på Redeko använder sig av Björn Lundéns Frågeservice.
– När man stöter på frågor som är ­extra kniviga är det skönt att kunna ringa till Frågeservice och få en second opinion. Vi tycker att det är en jättebra tjänst som vi använder regelbundet, ­säger Mona.

Bra och genomtänkta svar

Ofta väljer medarbetarna på Redeko att ta hjälp av Frågeservice genom att ringa, men de använder också webbforumet där man kan ställa frågor och söka svar på egen hand. Enligt Mona är trygg­heten den största fördelen med tjänsten, att det går att lita på att de svar man får är korrekta.
– Det finns en hög kompetens bland experterna på Frågeservice och jag tycker att jag får bra och genomtänkta svar på mina frågor. Det är lätt att bara slänga ur sig ett snabbt svar för att visa att man kan något, men på Frågeservice är de måna om att det verkligen ska bli rätt, avslutar Mona. 


Reportage - Frågeservice – ett tryggt bollplank för Redeko - ctl00_cph1_standardBodyDCC_po_7508_dc7508_dcc0_po_7509_dc7509

Redekos två delägare, Erika Byman och Mona Ljung. 
Foto: Alexander Lindström