BL FAKTURERING PLUS

Mer än ett faktureringsprogram

markeringstext

  • Smidig lager- och offerthantering
  • Ta betalt med avtalsfaktura eller autogiro
  • Smarta integrationer mot andra system
BL Fakturering Plus, faktureringsprogram

Den perfekta lösningen för dig som jobbar professionellt med fakturering och lagerhantering och vill ha mer än bara ett faktureringsprogram.  

BL Fakturering Plus
279:-/mån

Pris för (1) användare och ett (1) företag. Moms tillkommer. Debiteras årsvis. Efter genomfört köp och efter att vi behandlat din order får du ett mejl med instruktioner för att komma igång.

  • Faktureringsprogram online – prova gratis 30 dagar - BL Fakturering Plus från Björn Lundén  - ctl00_cph1_programTrusticons_trustIconsCplpg3005_trustImg
    Tusentals nöjda användare
  • Faktureringsprogram online – prova gratis 30 dagar - BL Fakturering Plus från Björn Lundén  - ctl00_cph1_programTrusticons_trustIconsCplpg3324_trustImg
    Smarta kopplingar till andra system 
  • Faktureringsprogram online – prova gratis 30 dagar - BL Fakturering Plus från Björn Lundén  - ctl00_cph1_programTrusticons_trustIconsCplpg3007_trustImg
    Programsupport och användarstöd ingår
  • Faktureringsprogram online – prova gratis 30 dagar - BL Fakturering Plus från Björn Lundén  - ctl00_cph1_programTrusticons_trustIconsCplpg3008_trustImg
    30 dagar öppet köp 

Omdömen

    FLER FUNKTIONER I BL FAKTURERING PLUS

    Molndatabas 

    Med BL Fakturering i molnet sparar du dina företagsuppgifter i en databas på internet. De uppenbara fördelarna är att du får en ökad åtkomst genom att du når dina data från olika platser och att vi sköter arbetet med säkerhetskopiering. All trafik mellan programmet och databasen är starkt krypterad.
    Med molnlösningen kan du som företagare koppla din fakturering till en redovisningsbyrå som sköter din bokföring. Byrån får automatiskt in uppgifterna i sitt system. Det innebär att du och redovisningsbyrån kan fördela arbetet mellan er – du registrerar företagets fakturor och din redovisningskonsult sköter bokföringen.

    Flera samtidiga användare 

    Flera användare kan samtidigt och från olika platser vara uppkopplade mot samma företagsdatabas. Det kan t ex vara två personer som jobbar med faktureringen på samma företag men sitter på olika platser eller en redovisningsbyrå som låter kunder sköta sin fakturering direkt i programmet.
     

    Säker datalagring 

    All din information lagras på en server placerad i en säker datahall med bevakning dygnet runt. Dina företagsdata är därför bättre skyddade med vår molnlösning än om du haft dem i din dator på kontoret eller hemma. Lagring av 2 GB data (motsvarar ca 4 000 pdf-fakturor) ingår. Vill du ha mer lagringsutrymme än 2 GB beställer du extra utrymme upp till 100 GB.


     

    Automatisk säkerhetskopiering 

    Du behöver inte själv tänka på att göra säkerhetskopior av ditt arbete. Dina data säkerhetskopieras löpande. Dagliga kopior sparas en månad bakåt i tiden.


     

    Säljstöd 

    Kundregistret kan även användas som ett bra säljstöd med hjälp av anteckningsfältet där du kan lägga in all möjlig information om kunderna. Du ser också en sammanställning av försäljningen till respektive kund.
     

    Produktregister 

    I artikelregistret lägger du på ett enkelt sätt upp dina produkter. Produkterna i registret kan bland annat kopplas till olika prislistor, kostnadsställen och kostnadsbärare.
     

    Prislistor 

    Du har möjlighet att använda upp till fem olika prislistor. I programmet finns också en snabb rutin för prisändringar.


     

    Upplupen ränta på påminnelser

    I programmet kan du få med den upplupna räntan redan på påminnelsen så slipper du skicka en särskild räntefaktura.

     

    ROT och RUT 

    Programmet är uppdaterat enligt den senaste regeländringen i januari 2017.
    I programmet hanterar du enkelt ROT- och RUT-avdragen på dina fakturor. Alla nödvändiga uppgifter kommer med på fakturan och den preliminära skattereduktionen dras av från totalbeloppet. Programmet hanterar även den begäran om utbetalning du skickar till Skatteverket.
     

    Automatspecifikation av ROT/RUT-arbeten 

    Genom att ange din (huvudsakliga) bransch i företagsuppgifterna kommer du på ROT/RUT-fliken på artikelkortet att få materialkostnad för aktuell bransch inlagd.
     

    Valutahantering 

    I programmet har du möjlighet att lägga upp olika valutor om du har kunder som vill bli fakturerade i annan valuta än SEK.

    Massfakturering 

    Genom att använda funktionen för massfakturering kan du enkelt fakturera flera kunder likadana fakturor i ett svep. 

    Blankettgenerator 

    I blankettgeneratorn skapar du enkelt ett eget utseende på dina blanketter, t ex fakturor, orderbekräftelser och kvitton. Antingen genom att redigera de mallar som finns i program¬met eller genom att skapa nya. Du också lägga in din logotyp på blanketterna.
     

    Statistik 

    I programmet finns färdiga rapporter för fakturahistorik där du kan välja att se försäljningen specificerad för varje kund och produkt eller summerad för varje kund och produkt.
     

    Kassaflödesanalys 

    Kassaflödesanalysen använder du för att se hur stora inbetalningar företaget förväntas få in under ett valt tidsintervall. Har du leverantörsprogrammet ser du även förväntade leverantörsutbetalningar.
     

     Integrerat med BL Bokföring

    När du fakturerar och registrerar inbetalningar får du automatiskt ut underlag för bokföringen. Om du vill kan faktureringsprogrammet automatiskt registrera verifikationer i bokförings-programmet.
     

    Extrafunktion – skicka e-fakturor med stöd för PEPPOL för 3,50/st 

    Med extrafunktionen E-fakturering kan du skicka e-fakturor direkt i systemet. Ett mycket kostnadseffektivt sätt att hantera företagets utgående fakturor.
    Funktionen har stöd för det nya standardformatet PEPPOL som rekommenderas för företag som fakturerar offentlig sektor från 1 april 2019. Du aktiverar tjänsten inne i programmet. Användande av E-fakturering debiteras transaktionsvis i efterskott, månadsvis. Priset är 3,50 kr per utgående faktura.
     

    Extrafunktion – inbjudningar för e-faktura 

    Många företag vill godkänna sina motparter innan det går att skicka eller ta emot e-fakturor till/från dem. I BL Fakturaflöde går detta att göra med hjälp av funktionen för inbjudningar. I en lista markerar du de kunder eller leverantörer du vill bjuda in. De som inte redan har inställningen att de föredrar e-faktura får en inbjudan skickad till sig med e-post. Om motparten accepterar upprättas kopplingen och det är därefter bara att köra igång.
     

    Import av prislistor 

    En funktion som framför allt används av företag som får prislistor på fil från sina leverantörer och som vill kunna läsa in dessa. Importen är mycket flexibel och kan ställas in för att passa olika filer. När du anger hur filens innehåll ser ut första gången kan du spara inställningarna till framtida importer.
     

    Beställning 

    Genom att lägga in beställningspunkt och beställningskvantitet för alla lagerprodukter kan du, när det är dags, skriva ut färdiga beställningslistor.
     

    Autogiro 

    Kompletta funktioner för autogiro med medgivanderegister, fil med medgivanden och fil med fakturaposter samt inläsning av inbetalningsfil från bankgirot.
     

    Lagerhantering 

    Produkterna har ett lagersaldo som automatiskt justeras när du gör inleveranser eller registrerar order. Programmet hanterar också att du köper och säljer en viss produkt i olika enheter, t ex om du köper i löpmeter och säljer styckvis.
     

    Produktvarianter 

    Denna funktion används för produkter som finns i flera varianter, t ex i olika färger eller storlekar. När du faktu¬rerar registrerar du huvudprodukten och väljer färg och storlek.
     

    Underprodukter 

    Om du säljer ”paket” som består av flera produkter kan du registrera en huvudprodukt med tillhörande underprodukter och på så sätt förenkla faktureringen. När du fakturerar huvudprodukten lägger programmet automatiskt till alla ingående underprodukter.
     

    Vanliga Frågor!

    • Vad ingår i programsupporten?

      Programsupport ingår när du väljer ett program från oss. Du får snabb och personlig hjälp på telefon av supportmedarbetare med stor kompetens när det gäller programfrågor. Utöver den direkta programsupporten har du tillgång till vårt kundforum där du kan ställa frågor samt söka svar på dina frågor. Du hittar även mängder av filmade guider och textguider som förklarar olika programfunktioner. 

    • Fungerar programmet på Mac?

      BL Administration är ett Windows-baserat program men fungerar utmärkt att installera på en Mac-dator förutsatt att du även har Windows på den. Detta kan man lösa på lite olika sätt. Läs mer om detta t ex här:  https://macworld.idg.se/2.1038/1.413058/sa-kor-du-windows-pa-din-mac 

    • Kan jag jobba från flera datorer?

      Ja, dina företagsuppgifter sparas i en databas på internet. De uppenbara fördelarna är att du får en ökad åtkomst genom att du når dina data från olika platser och datorer. 

    • Kan jag skicka e-faktura?  

      Ja, du kan skicka e-fakturor för 3,50 kr/st. E-fakturorna har stöd för PEPPOL, vilket ofta är ett krav vid t ex offentlig upphandling.

    • Hanterar programmet byggmoms?

      Ja, jobbar du i BL Fakturering eller BL Fakturering plus har du möjlighet att hantera byggmoms i systemet. 

    • Hanterar programmet ROT & RUT?

      Ja, både BL Fakturering och BL Fakturering plus hanterar ROT- och RUT-avdrag. Alla nödvändiga uppgifter kommer med på fakturan och den preliminära skattereduktionen dras av från totalbeloppet. Programmet hanterar även den begäran om utbetalning du skickar till Skatteverket. 

    • Har jag öppet köp? 

      Ja, vid köp av program har du alltid 30 dagars öppet köp. Det betyder att du har god tid på dig att bestämma dig, och att känna att du valt rätt program.

    • Vilka andra system finns det integrationer till?

      Läs mer om vilka system som vi har integrationer till här https://www.bjornlunden.se/program/integrationer

    BL Fakturering Plus
    – smidig fakturering från Björn Lundén

    Bli en av våra nöjda användare du också!

    279:-/mån

    Vill du ha hjälp att välja
    rätt program för dig?

    Ring oss på 0650-54 14 00 eller fyll i din uppgifter, så kontaktar vi dig!