Vi har haft ett strömavbrott som för närvarande påverkar nedladdning av digitala produkter, programversioner, mm. Vi ber om ursäkt för detta och jobbar på att lösa problemet så fort vi kan!

Starta företag / Direktmarknadsföring

LEI-koder för värdepappershandel

Direktmarknadsföring (DM) är ett samlingsbegrepp för en rad reklam- och mark­nadsföringsåtgärder. Gemensamt för dessa är att de riktar sig till speciellt utvalda personer eller företag och att du kan få en omedelbar och mätbar respons på dina utskick, kampanjer, mm.

Publicerad:
Mätbarhet A och O inom direktmarknadsföring

Mätbarhet är nyckelordet för all direktmarknadsföring. Allt du gör ska kunna mätas. Du vet så småningom precis hur mycket du får tillbaka på varje satsad krona.

I de flesta företag är det så att 20% av kunderna står för 80% av omsättningen. Genom direktmarknadsföring kan du bygga upp ett lojalitets­förhållande med dessa dina bästa kunder.

Inte bara en reklamkanal

Direktmarknadsföring är inte bara en reklamkanal utan även ett bra sätt att kommunicera med kunderna. Genom direktmarknads­föring kan du föra en personlig dialog med var och en av dina kunder.

DM är inte bara ”reklambrev”. Framgångsrika DM-kampanjer utnyttjar ofta en kombination av flera kanaler. För småföretag handlar det oftast om

  • annonser (tryckta och/eller på nätet)
  • direktreklam (adresserad eller oadresserad, per post och/eller e-post)
  • telemarketing.

Här kan du läsa en artikel om direktreklam (DR) »