Just nu har vi driftstörningar vilket gör att vissa kunder upplever problem med att logga in i våra apptjänster samt i våra onlinetjänster. Felsökning pågår och bör vara åtgärdat inom kort!

För att göra revisions- och redovisningsarbetet så smidigt och effektivt som möjligt har Hudiksvallsbyrån Noma Revision valt Björn Lundéns helhetslösning.
 – Björn Lundén är en lokal aktör med smarta digitala lösningar som underlättar jobbet både för oss och våra kunder. Dessutom har de en lättillgänglig och jättebra support som ger snabba svar, säger Johanna Lundin på Noma Revision.

Publicerad: 2021-09-15

Noma Revision håller till i en av de anrika sjöbodarna i centrala Hudiksvall, med Sundskanalen precis utanför kontorsfönstren. Byrån startades 2018 av Johanna Lundin och Elisabeth Björstedt. Båda jobbade tidigare på revisionsbyrå men valde att starta eget för att få möjlighet att forma ett eget arbetssätt. ­Sedan 2020 finns även Erika Hansson med i teamet på byrån. Kunderna finns främst i Hälsingland med omnejd och verkar inom alla ­typer av branscher. Noma har såväl revisionskunder som redovisnings- och bokslutsuppdrag.

Viktigt att hänga med i den digitala ­utvecklingen

Byrån har sedan starten prioriterat att hänga med i den digitala utvecklingen, något som visat sig viktigt nu under coronapandemin. Noma använder de flesta av programmen som ingår i Björn Lundéns helhetslösning, men även företagets tjänster för tolkning av leverantörsfakturor och ett automatiserat betalningsflöde.

 – Jobbet kan enkelt utföras på annan plats än på kontoret och samtidigt får vi mer tid över till annat.

 – De digitala lösningarna i programmen och Björn Lundén-appen gör allt mycket flexiblare. Jobbet kan enkelt utföras på annan plats än på kontoret och samtidigt får vi mer tid över till annat, förklarar Johanna.
 Även när det gäller revisionsuppdragen har Noma nytta av den digitala tekniken. Då kundens löpande redovisning finns lagrad digitalt kan man få tillgång till verifikationer och underlag genom en läsbehörighet.
 – Det gör vårt revisionsarbete smidigt och tidseffektivt eftersom vi inte behöver leta och bläddra i några pärmar, menar ­Elisabeth.

Frågeservice ett extra bollplank

Utöver programmen ingår även en komplett informationstjänst i helhetslösningen. På Noma vurmar man lite extra för Frågeservice, en tjänst där man kan få svar på sina frågor om skatt, redovisning, personal och juridik av Björn Lundéns ­experter.
 –Vi nyttjar Frågeservice löpande som ett extra bollplank. För oss som liten byrå är en sådan tjänst värdefull många gånger, säger Johanna.

Variation mellan revision och redovisning

Noma är en liten byrå med stor bredd, som lägger stort fokus på det personliga engagemanget och att alltid finnas nära till hands för sina kunder. Då man är en byrå som erbjuder alla typer av ekonomitjänster är det just de omväxlande arbetsuppgifterna, snarare än en viss typ av uppdrag, som de tre medarbetarna uppskattar mest.
 – Det är variationen mellan revision och redovisning som är rolig, att ingen dag är den andra lik, avslutar Erika.

Noma Revisions tre medarbetare: ­Johanna Lundin, Elisabeth Björstedt och Erika Hansson.
Foto: Josefine Engström

Om Noma Revision AB

  • Bildades 2018 av Johanna Lundin och Elisabeth Björstedt och är i dag 3 medarbetare.

  • Har sitt kontor i en av sjöbodarna vid Möljen i Hudiksvall.

  • Har såväl revisionskunder som redovisnings- och boksluts­uppdrag. Kunderna finns främst i Hälsingland med omnejd och verkar inom alla typer av branscher.

  • Använder Björn Lundéns helhetslösning för redovisningsbyråer.