– De digitala lösningarna i programmen och Björn Lundén-appen gör allt mycket flexiblare. Jobbet kan enkelt utföras på annan plats än på kontoret och samtidigt får vi mer tid över till annat, förklarar Johanna.
Även när det gäller revisionsuppdragen har Noma nytta av den digitala tekniken. Då kundens löpande redovisning finns lagrad digitalt kan man få tillgång till verifikationer och underlag genom en läsbehörighet.
– Det gör vårt revisionsarbete smidigt och tidseffektivt eftersom vi inte behöver leta och bläddra i några pärmar, menar Elisabeth.
Frågeservice ett extra bollplank
Utöver programmen ingår även en komplett informationstjänst i helhetslösningen. På Noma vurmar man lite extra för Frågeservice, en tjänst där man kan få svar på sina frågor om skatt, redovisning, personal och juridik av Björn Lundéns experter.
–Vi nyttjar Frågeservice löpande som ett extra bollplank. För oss som liten byrå är en sådan tjänst värdefull många gånger, säger Johanna.
Variation mellan revision och redovisning
Noma är en liten byrå med stor bredd, som lägger stort fokus på det personliga engagemanget och att alltid finnas nära till hands för sina kunder. Då man är en byrå som erbjuder alla typer av ekonomitjänster är det just de omväxlande arbetsuppgifterna, snarare än en viss typ av uppdrag, som de tre medarbetarna uppskattar mest.
– Det är variationen mellan revision och redovisning som är rolig, att ingen dag är den andra lik, avslutar Erika.